21 februari 2012

20 februari 2012 ... Bas in Memoriam

En toen kwam de dag, waar ik altijd zo tegenop heb gezien. Een beslissing moeten maken over het leven van je maatje.

In de nacht van zondag op maandag heeft Bas vanaf 3:00 om het uur een heftige pijn-aanval gedurende 10 minuten. Het ventje raakt volledig uitgeput. Dit wil ik hem niet nog een keer laten meemaken. DIT VERDIENT HIJ NIET !!
Als hij slaapt, laat hij zijn plas lopen, waardoor hij zich ook nog een zeer ongemakkelijk voelt.

Ik bel om een afspraak te maken bij de dierenarts. Ik zou zijn urine ook meteen meenemen om te laten onderzoeken.
Rond 12 uur neem ik Bas en Bono nog mee naar de dijk bij Krabbendijke.
Bas wandelt op zijn tempo nog mee, is zelfs voor zijn doen best fit ... maar ik zie dat het steeds meer moeite kost bij het willen plassen. Pijn staat in zijn ogen...

Bij de dierenarts aangekomen komt het beicht dat de urine nu eindelijk goed is. Maar helaas ... de medicatie heeft niet zijn pijn kunnen verzachten.
Het moeilijke besluit komt daar en de dierenarts vindt het een wijs besluit, gezien zijn leeftijd en de pijn die hij de laatste weken heeft moeten doorstaan.

Bas is vredig in mijn armen ingeslapen, ik heb hem zachtjes verteld dat hij nu lekker moet gaan slapen. Mijn tranen vloeien op zijn vachtje, en op het moment dat hij zijn laatste adem uitblaast, voelt het alsof er een enorme druk / last van alles af gaat. Bas heeft nu rust ...

We hebben hem een mooie laatste rustplaats gegeven in de natuur, daar waar hij altijd zo graag heeft gewandeld.

Bas, je hebt mijn leven verrijkt met je aanwezigheid, je warmte en je vriendschap. Wat nu rest zijn de mooie herinneringen in mijn gedachten, en de vele foto's die meer zeggen dan woorden.

R.I.P. lieve Bas van Bolgerijen

14 opmerkingen:

Tjeerd zei

Moira, een moeilijke maar wijze beslissing. Wij weten hoe je je voelt. Neem je tijd om het verlies van je maatje te verwerken. Nu doet het zeer maar met een tijdje maakt het verdriet plaats voor vele jaren aan mooie herinneringen.
Bas kon zich geen beter baasje wensen.

Sterkte,

Tjeerd, Alinda en de Borkse meute

Anoniem zei

Moira, Bas had het nergens beter kunnen hebben dan bij jou. Ook nu weer heb je bewezen een goed baasje te zijn. Door hem de rust te geven waar hij zo naar verlangde. Het is goed zo.... al doet het verdomd veel pijn...

X Marion & Bliksem

Arjan & Anje zei

Moira en Bono, een ontzettend dappere maar moeilijke beslissing. Wij wensen jullie heel veel sterkte de komende tijd!

Arjan, Anje, Joep & Sjok xx

Anoniem zei

Je hebt je rust nu lieve Bas, geen pijn meer. Maak er een feestje van daar achter de Regenboogbrug...doe de groetjes aan Faye, en alle andere vriendjes. Sterkte Moira, het was een moeilijke maar moedige beslissing, jullie hebben fijne mooie jaren gehad samen. XX

Hans en alie zei

Bas heeft het verdiend dat jij deze wijze maar moeilijke beslissing voor hem nam. Daar vertrouwde hij op, en daar ben je baasje voor.
Maar wat is dat moeilijk en wat doet dat pijn.
Je hebt het goed gedaan, en Bas heeft nu rust.

Heel veel sterkte Moira.

Alie en Hans
Floor, Lizzy en Barb.

Wim zei

Moira, wat een naar bericht lees ik op je weblog. Met een dikke keel zit ik dit te typen en weet niet de juiste woorden te vinden.. Heel erg veel sterkte gewenst, ook voor Bono die zijn maatje wel erg zal missen.

Terry zei

Vorig bericht komt ook van mij, verkeerde google-account ingevuld. sorry

Suzanne1971 zei

Hallo Moira,

Ik heb je met Bas en Bono weleens ontmoet tijdens een beagle wandeling in het bos bij het Appeltje, verder kennen we elkaar niet persoonlijk.
Maar wat geniet ik altijd van de verhalen en mooie foto's op je blog.
Met een brok in mijn keel lees ik dus net dat je afscheid hebt moeten nemen van Bas.
Ik wil jou en Bono veel sterkte wensen met het verlies van jullie maatje.

Groeten,
Suzanne en Skippy

ej zei

dag Moira, heel veel sterkte en zet 'm op, flink doorstappen tegen de wind in dan kan je je tranen lekker laten lopen. ej, de pep en de fop

Snoopy zei

Moira, een moeilijke beslissing, maar Bas heeft rust en belangrijker geen pijn meer. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden, we denken aan je.

Vincent, Wendy, Meggy en Toby

Rik zei

Lieve Bas
Ik zou je nooit vergeten je was mijn beste maatje en alles.
Ik heb het heel zwaar gehad toen ik het nieuws hoorde.Mijn basje is niet meer.

Bas ik zou je nooit vergeten ,bedankt voor de jaren die we met elkaar hebben beleeft.

Zoals jij was er echt maar een.
Ik hou van je ventje.
Rust nu maar uit.

Je baasje Rik

Spiky zei

we hebben enkele keren met jullie in bergen op zoom komen wandelen met onze beagle Spiky.We wensen jullie veel sterkte toe .Erwin,Manda en Spiky uit Ulicoten.Ik weet wat spiky voor ons betekend .Sterkte

Anoniem zei

Ach Moira,

Ik las het op de website van de BCN. Lieve stoere Bas. Wat zul jij je hondemaatje missen. Natuurlijk heb je een wijs en moedig besluit genomen, maar dat zegt niets over de leegte die hij achterlaat.

Ik wens je heel veel sterkte en ik weet dat er een tijd komt dat er weer een lach op je gezicht komt als jij de knotsgekke avonturen van Bas herinnert. En ook al is zijn lijfje nu terug in de natuur, de herinneringen en liefde blijven voor altijd in je hart.

Veel sterkte,
Danielle (van Daja)

TEAGAN zei

Lieve Moira, ook hier zal Bas nooit vergeten worden, ik denk heel vaak aan hem vooral als we met Paco samen zijn, een afgietsel van zijn oom.
Ik hoop dat je vrede zal vinden in Bono en van dit mannetje nog jaren geniet en vriendschap zal hebben.Ook hier weten we het voelt en idd die last die van je afvalt en toch nog steeds de vraag " was ik niet te vroeg " een vreselijk moment waar elk baasje ooit door moet.
Veel sterke en een knuffel aan Bono, die zal zijn maatje ook wel missen.
Liefs, Els