19 maart 2008

middagje Melanen

Vanmiddag hebben we weer heerlijk in het zonnetje gewandeld bij De Melanen. Zoals altijd mogen we hier lekker loslopen, het is een vaste route die we altijd lopen, dus we weten de weg !

Hier komt Bono aangerend, zie eens wat een verschillende koppies de zwaartekracht kan maken :

Alles omlaag ...

Alles omhoog !

Ondertussen geniet ons vrouwtje van de natuur, hoe alles ontluikt, mooi groen en zacht van kleur :

De ganzen zijn er ook weer, maar wij Bas en Bono vallen ze nooit lastig. We weten dat dit volk is waar we goed rekening mee moeten houden, hier valt niet mee te spotten. We lopen er altijd maar zo snel mogelijk langs !

Maar ons vrouwtje had haar toestel bij, en wilde een paar mooie foto's maken. Gelukkig voor haar waren ze goed gezind. Vrouwtje bleef dan ook heel stil gehurkt, en maakte zo een aantal foto's zonder ze te storen. Een gans kwam wel akelig dichtbij, maar hij plukte wat gras om te eten, en dronk wat water ...

Intussen was Bas alweer een heel eind verder gekuierd, alleen Bono was nog in de buurt van het vrouwtje gebleven. En dat was maar goed ook : Want daar kwam een grote witte auto aangereden, met grote letters : Handhaving.

Snel deed vrouwtje Bono aan de riem ! ( ik weet niet of hij nog zag hij losliep ! ) Hij stopt en draait zijn raam open :

" Mooi zo dat hij aan de riem zit ! Maar eeuhh ... een eindje verderop loopt er nog een beagle los, is die toevallig ook van u ?"

" Ja meneer .... die is ook van mij. Die weet hier het pad nogal goed !"

De honden mogen hier op het pad niet loslopen, weet u dat ? Hier zitten regelmatig vissers, en ik heb zelf ook beagle ( goddank dacht ik !! ) en beagles zijn nogal goed in het zoeken naar alles wat eetbaar is, hou goed in de gaten dat ze hier weleens aas weggooien e.d. Daar kunnen ze goed ziek van worden hoor ! "

"Is goed meneer. Ik zal ze extra in de gaten houden hoor. Waar mogen ze hier precies loslopen ?"

Nou, hij legde het keurig uit, dus niet op de wandelpaden, niet op de trim-baan, maar verder op de grasvelden rondom mogen ze gewoon los.

Wij lopen natuurlijk altijd keurig over de paden, en wij zijn gelukkig honden die niet naar joggers uitvallen, en de vissers altijd met rust laten.

Wanneer we hier lopen heeft niemand last van ons. en wild zit hier al helemaal niet.

Het bleef gelukkig bij deze waarschuwing, hoewel hij wel duidelijk maakte dat ze hier dus bekeuringen voor mogen uitdelen. Pffff !!!! Erg schappelijke man gelukkig.

Ondertussen liep vrouwtje verder met Bono aan de riem, en hadden ze Bas weer ingehaald.

Bas : " Riep je me, vrouwtje ? "

Maar hier op het veld mogen we wel loslopen, dus we hoeven hier niet aan de riem hey !

En zo konden we weer lekker verder snuffelen, maar zogauw we weer op het pad aankwamen, moesten we aan de riem. Want een gewaarschuwd mens telt voor twee !

2 opmerkingen:

Diny zei

Moira,
Knap hoor wat jij allemaal doet!
Je moet echt wel oog hebben voor de omgeving om het zo op de foto te kunnen zetten.
Maar ook de tekst die er bij staat echte beagle praat.
Ik ben zelf pas over gestapt naar een digitale camera terwijl hij toch al een paar jaar in huis was.
Het is meer gemakzucht ik denk dan het komt nog wel eens een keer .
Hetzelfde met de pc de kleindochters zeggen oma je moet chatten en je moet op hyves maar daar komt nu weinig meer van sinds ik Beaglepraat ontdekt heb ik kom daar nooit mee klaar ik blijf maar van alles vinden.
groetjes,diny

Brimstone zei

Bas was dus betrapt! Ach, nou zou het braafste paard van stal bijna een bekeuring aan z'n staart hebben. :-)
Prachtige natuurfoto's, Moira.