28 juni 2008

onze kwaliteiten worden niet gewaardeerd ...

Gisteren hebben we alletwee tijdens een wandeling onze kwaliteiten weer eens laten zien, helaas konden onze baasjes dit niet echt waarderen, en wij snappen echt niet waarom !

Ten eerste Bono :

Gelijk al aan het begin van de wandeling wilde hij laten zien hoe goed hij is met het verkennen van vreemd terrein. Hij liep i.p.v. linksaf gewoon rechtdoor, naar een uitgestrekt natuurgebied !

Hij heeft zijn kwaliteiten laten zien door geheel zelfstandig, zonder enige menselijke begeleiding een nieuwe route uit te stippelen. En wat was dit een mooie route ! Een mooi uitgestrekt weiland, schitterende ver-gezichten, uitzicht over de Kreekrak-sluizen, Oesterdam en in de verte liepen wilde paarden te grazen ! Wat was hij trots toen zijn vrouwtje hem weer na een half uur gevonden had : kijk vrouwtje, hier is het wel heel mooi he ? Haal jij de rest van de wandelaars hiernaartoe ?  Maar helaas, hij moest weer mee terug met het vrouwtje, om de gewone route te vervolgen die we al zo dikwijls wandelen. Vrouwtje zie iets over verboden los te laten lopen bij wilde paarden of zoiets .... Wij snappen daar niks van !

Ten tweede Bas :

Na het eerste gedeelte van de wandeling liepen we langs een grote waterplas, Markiezaatsmeer genaamd. Hier konden we lekker in zwemmen, en onze bagger-pootjes schoonmaken. Mijn specialiteit is het opsporen van gratis parum-geurtjes ... en dat lukte net na onze wasbeurt.

Aan de kant van het fietspad had ik een overheerlijk ruikende verse parfum gevonden. Nog lekker smeuig en nog van een mens ook ! Hier besloot ik me eens uitgebreid in onder te dompelen ... Dat is toch het lekkerste, na een wasbeurt jezelf besprenkelen met parfum ?

Toen ik blij en vol trots bij de rest van de wandelaars aankwam, hoorde ik kreten van : Getver !!!! Hij heeft weer in de poep liggen rollen ! En het is nog mensenpoep ook !

Wat denk je ? Wil het vrouwtje me toch weer een was beurt geven ? Ja maar dat wil ik niet he, ik ben juist zo blij met mijn nieuwe luchtje die ik graag aan iedereen wil laten ruiken !

Helaas lukte het toch om me het water in te krijgen, waarna ik mezelf in het gras nog heb drooggerold ...

Nee, de mensen kunnen onze kwaliteiten niet waarderen. We hebben er nog veel werk aan om onze mensen op te voeden ...

Rollen

4 opmerkingen:

Marion & Storm zei

Wat flauw zeg dat jullie niet zelfstandig de boel mogen verkennen en je eigen geurtje bepalen.... Het klinkt als wederom een heerlijke wandeling :-)
Groetjes van Storm en zijn vrouwtje Marion

Marion & Storm zei

Wat flauw zeg dat jullie niet zelfstandig de boel mogen verkennen en je eigen geurtje bepalen.... Het klinkt als wederom een heerlijke wandeling :-)
Groetjes van Storm en zijn vrouwtje Marion

astrid en spyke zei

hahaha dat was een leuk uitstapje geweest bono..
.....en ik geef je helemaal gelijk......de kant van de paardenn.........
jajajajajajaja daar is t veel mooier en leuker hihi
...........en mensenparfum.....wat lief ...om je daar mee te besprenkelen..
jij dacht zeker ........laat ik vrouwtje eens een plezier doen..
...niet door de poep rollen..........maar een lekker parfummetje........
OOK NIET GOED !! hahahaha
maar zo te lezen ...hebben jullie weer een heerlike dag gehad....ook met parfummetjes haha
...........leuk blogje
astrid en spyke

Larissa zei

Wat lijkt Roosje op sommige foto's op Simba....
Leuk hoor, zo'n vriendinnetje te logeren!