30 september 2008

Geachte burgemeester en wethouders :

Ambtenaar_2

Helaas heb ik geen bericht terug ontvangen op mijn sollicitatiebrief d.d. 19 december 2007 :

Sollicitatiebrief

Maar ik wil toch weer benadrukken dat de gemeente een aanwinst in huis haalt door mij in dienst te nemen.

Mijn kwaliteiten zullen door alle burgers worden gewaardeerd, ook door de mensen die niet zo voor honden zijn.

De poepscootmobiel kan zelfs door mij vervangen worden, scheelt weer belastinggeld !

Nogmaals : Ik ben iedereen tot nut, helaas ziet niemand dit, behalve een persoon :

Mijn vrouwtje ! En juist zij weet het absoluut niet te waarderen.

Gisteravond en vanmorgenvroeg heb ik weer 5 stuks hondenontlasting opgeruimd ! Ik heb er een mooie tactiek voor : ik snuffel heel nonachalant tussen de struiken, dan graai ik vliegensvlug een drol weg, doe net alsof ik niets heb, en beweeg mijn kaken niet. Ik loop door, maar dan maak ik steeds de fout door schuin omhoog naar vrouwtje te kijken. Tja, zoals iedereen weet : honden-ogen kunnen niet liegen !

Jammer hoor, en wat ook erg is, is dat vrouwtje altijd keurig ervoor zorgt dat niemand last heeft van onze ontlasting, en ik dus zelfs andermans ontlasting opruim. Maar wordt dit gewaardeerd ? Nee dus !

Sommigen mensen kijken met argus-ogen uit de ramen, als wij toevallig te lang staan te snuffelen voor hun huis, dan worden we weer meegetrokken door vrouwtje ....

Nee, het valt niet mee wanneer je kwaliteiten niet gewaardeerd worden. Misschien moet ik maar voortaan een bord omhangen : Hier is Bas, de poep-opruimer !!   

3 opmerkingen:

Diny zei

Bono wist jij niet dat Bas jou en geheimpje wide vertellen?
Doerak

ingrid zei

BAs BAS BAs Je kan Luna er wel als hulpje bijnemen. LOL

een Kus voor jouw die geeft t vrouwtje wel hihihih

els zei

Basje, je doet idd je best man! Vertel meteen ook het vrouwtje maar dat ze die argusogen achter de ramen gewoon negeert, dat zijn er van het mensenras dat niet veel om handen heeft en daarom streng voor drol controleur spelen, maar jij als drollen expert mag daar best je achterlicht aan vegen hoor! ;-)