20 september 2008

geen standaard-foto's

Ik probeer altijd zo min mogelijk huis-tuin en keukenfoto's te maken. Mits de situatie daar natuurlijk aanwezig is !

Nu had ik gisteren per ongeluk mijn telelens 70-300 mm meegenomen, wat niet de bedoeling was. Deze lens had ik vorig jaar op marktplaats gekocht, tweedehands, en hij blijkt dus niet helemaal 100 % te zijn. Hij hapert zo nu en dan bij het scherpstellen, het motortje is niet meer helemaal okee.

Daarvoor in de plaats heb ik een Tamron lens aangeschaft, tot 200 mm.

Maar goed, met deze telelens kun je weer wel mooie effecten maken, veel scherpte-diepte !

199081

199082

En zeg nou eerlijk, bovenstaande foto is toch wel origineel ?

199083

199084

Even het water uit de oren schudden ...

199085

Wat zie ik daar ? Zal ik gaan kijken of niet ?

199086

199087

Verdekt opgesteld ... Bono kan zo bij het leger !

199089

Diagonale achtergrond, geeft een speels effect.

199088

Stereo plassen ...

1990811

En nog twee close-up's

1990812

Misschien dat ik deze lens toch weer wat vaker ga gebruiken. Het is alleen vervelend om te wisselen met de standaard-lens, en om nu constant met het hele assortiment te gaan slepen ....

Ach, even doorsparen voor zo'n alles-in-een lens ! 

3 opmerkingen:

Marion & Storm zei

Inderdaad erg vredig van die bramen en die druiven :-)
En wat een luxe.... gewoon in de tuinstoel !
Grtoetjes, Marion

Marion & Storm zei

Ik vind het slepen met lenzen wel de moeite waard hoor. Ziet er weer anders maar zeker ook mooi uit zo. Voorlopig slepen dus maar... en doorsparen. De decembermaand komt er weer aan.... zijn leuke kadootjes voor onder de boom :-)
Groetjes van Marion en Storm

peb/faye zei

Das dan een geluk bij een ongeluk...haha
Mooie foto's hoor.!!