24 januari 2009

schitterende winter-kleuren

Vanmiddag ging ik weer op pad met Bas en Bono. De camera ging ook mee dit keer, het was prachtig weer vanmiddag.

Twijfel : waarnaartoe ? Aan zee is het met de zon altijd genieten, maar ik wilde ook mooie natuur-foto's maken. Op naar Scherpenisse, daar kun je zo lekker wandelen aan de dijk. Maar nee, toch op het laatste moment afslag naar Nieuw-Vossemeer. Daar ligt een mooi bos waar Bas en Bono altijd zo lekker kunnen snuffelen, het ruikt daar ook zo lekker !

Daar aangekomen had ik gelijk al een thema in mijn hoofd : winter-kleuren

Ze zeggen dat de winter kleurloos is, nou ... niet als je goed om je heen kijkt. Wat een schitterende winter-kleuren kun je toch ontdekken in de natuur. Gewoon heel klein ... maar prachtig als je de tijd neemt om er naartoe te kijken. Ik heb een paar mooie kleuren gefotografeerd, met zo nu en dan een beagle er tussen door :

231098

paars lila : de kleuren spreken voor zich !

231099

2310910

2310911

2310912

En zo nu en dan kwam er een beagle voor mijn lens :

231091

2310913

231093

2310914

2310915

231095

2310916

2310917

231094

2310918

2310919

2310920

2310921

231096

2310922_3

2310923

2310924

2310925

2310926

2310928

2310929

En toen moest ik ineens snel mijn camera opbergen, want Bas en Bono hadden een spoor gevonden, en hun jacht-instinct kwam naar boven. Het luide gejoel van Bas volgend, had ik ze tenslotte na een half uur door de struiken en bomen struinend, weer te pakken.

Gelukkig hadden ze niets opgejaagd, en hadden ze enkel een spoor gevonden. Dat kon ik duidelijk zien omdat het nog een jong bos is, met dunne boomstammen. Dan zie je nog wel door de bomen het bos !

Moe lagen ze tenslotte weer achterin de auto, en thuisgekomen kropen ze allebei op de bank om gelijk in een diepe slaap te vallen.

8 opmerkingen:

Brimstone zei

Ach en het was het poepie van je eigen hond.......

anne giezen zei

Misschien iets nieuws in de markt brengen. Beagle-wantenverwarming?
In elk geval is het goed geisoleerd

Marion & Storm zei

Hahaha... ik herken het meteen. Maar toch vertel ik dit soort dingen alleen aan mensen die ook een hond hebben. Hahaha...
Groetjes, Marion

christine zei

Gelukkig zat er nog een zakje om hahaha

zag laatst op tv in een oude uitzending..weet niet meer precies hoe het heette.....dat mensen in een park hun schoenen uitdeden en zo met hun blote voeten
door de drollen moesten lopen voor 100 gulden....brrrrrrrrr

Karina zei

Liebe Grxfcxdfe fxfcrs neue Jahr und warme Pfotenabdrxfccke mxf6chten wir hier lassen.

LG Basti,Bella & Ayka

casssy zei

http://i42.tinypic.com/hsrfra.jpg

hoffe ihr kxf6nnt uns sehen

LG

Marion&Storm zei

Oh ja zeker... de natuur is prachtig. Maar je moet het wel willen zien. Jij heb er ook voor. Zo mooi die foto's. Jij kan zelfs van een dood takje nog iets moois maken. En dat meen ik. Ook Storm ligt helemaal voor pampus. Vanmorgen voor het eerst weer naar behendigheid. maar ook weer gespeeld met vriendin Misty. Misty is zo'n grappig, lief hondje. Het was echt super gezellig vandaag.En inderdaad ook heerlijk droog weer. Groetjes Marion & Storm

Marion&Storm zei

Vandaag ook een heerlijk, bijna voorjaarsdagje, hé ?!Ik heb echt genoten van het weer vandaag. Groetjes, Marion en pootje van Storm