19 juli 2009

wandeling vol met verassingen

Zaterdagmiddag liep ik met Bas en Bono aan de Heide.

Lekker weertje, en erg rustig met andere wandelaars ...

Na ongeveer een half uur wandelen, kregen Bas en Bono een zeer sterk spoor te pakken ... binnen een paar seconden was het al luidgevend door Bas en geruisloze Bono het struikgewas in, en waren ze pleite !

Na een half uur zoeken had ik Bas te pakken, maar hij was nog niet klaar met jagen. Bono bleef nog onzichtbaar. Met Bas heb ik nog een tijdje dwars door de bush-bush gelopen, met Bas als lokmiddel omdat hij nog steeds aan het joelen was, in de hoop dat Bono hierop af zou komen !

Het jagende joel-geluid heb ik gefilmd, zodat je kunt horen hoe dat nou klinkt, een jagende beagle ! Kwaliteit van beeld is niet best, omdat ik zelf dwars door het struikgewas achter Bas aan hobbelde ...

Op dat moment belde Nicole dat ze met Fleurtje kwam wandelen bij de heide, gelukkig ! Dan kunnen we met een paar man Bono gaan zoeken.

Net toen zij aankwamen, zagen we Bono al struinend in het gekortwiekte bos jagen. Gelukkig konden we hem snel aan de riem doen !

Helaas heeft Bas zich overbelast tijdens het jagen. Hij zwikte weer behoorlijk door zijn voorpootje. Dat blijft bij hem een gevoelig punt. Nu gaat het iets beter, met medicijnen en wat rust.

En hier dan een paar foto's van Bas Bono samen met Fleur. Ik hoop niet dat Bas en Bono Fleur hebben uitgelegd wat ze hebben uitgespookt !

187091

Fleur samen met Bono

187092

Fleur samen met Bas

187093

Fleur is niet bang om natte pootjes te krijgen

187095

En Fleur geniet van :

187094

slagroom !! 

2 opmerkingen:

Marion&Storm zei

Eindelijk een goede reden voor regen. Het levert mooie plaatjes op :-) Groetjes, Marion

Yvon Houwen zei

Hoi Moira,

wat kun jij er toch rustig onder blijven als die twee pleite gaan.
Zat hier wippend op mijn stoel naar het filmpje te kijken.
Mee te zoeken waar ze zaten.
Ook Mazzel en Jewel deden hun best om ze
te vinden. Onder de tafel achter de bank
in de gang enz.
Maar helaas ze konden ze niet vinden, hahaha!!!!

Groetjes Yvon
en een poot van
Mazzel en Jewel