15 juli 2010

culinaire verwen-avond

Vanavond vroeg in de avond zijn we nog naar de oesterdam gereden, om daar even relaxed langs de dijk te struinen.

Bas had de avond van zijn leven :

Het begon al gelijk goed. Hij bleef ineens zo lang weg tussen de bosjes dat ik al wist dat het niet deugde. Maar na een kwartier kwam hij er toch weer uit vandaan, en liep vrolijk achter me aan verder langs de dijk.

Bij het water aangekomen, wil ik Bas even zijn pootjes in het water laten afkoelen. Normaal gaat hij achter een balletje aan maar als je die niet bij hebt, moet je toch even een handje helpen om ze af te laten koelen.

Bij het vastpakken van zijn riem, voelde ik ineens iets zachts tussen mijn vingers .... jakkes ! Heel zijn nek was besmeurd met poep !

Nu is Bas zodanig culinair ingesteld dat hij hondenpoep een lekkernij vindt, en mensenpoep als een modderbadje beschouwt, dus dat wat ik tussen mijn vingers had kun je wel raden !

Maar goed, een flinke was en schrob-beurt in het zoute water maakte alles weer goed schoon.

Langs het water gaat Bas vervolgens op zoek naar krabben-pootjes, om deze lekker op te peuzelen. Driftig zoekt hij met de neus aan de grond naar dit lekkernij. Tja, in de winkel betaal je een vermogen voor krab, dus waarom niet gratis en vers van het water meteen opeten ?

Op de terugweg wandelen we langs de konijnenbosjes, en als toetje zoekt Bas de konijnenkeuteltjes bijelkaar om de smaak van de krab even weg te spoelen.

Al met al heeft Bas dus een zeer geslaagde culinaire verwen-avond achter de rug :

Modderbadje, massage-behandeling in het water, krab gegeten, en als afsluiting de konijnenkeuteltjes Wat wil je nog meer als beagle zijnde ?

2 opmerkingen:

Marion&Storm zei

Hoi Moira, Nee Bas & Bono komen zeker niets te kort. Jij weet de mooie plaatsjes ook altijd wel te vinden hxe9. We hopen dat jullie snel een mooi nieuw plekje in Zeeland zullen vinden en we nog lang van jullie belevenissen mogen genieten. Groetjes Marion & Storm (ps. Aika is niet meer bij ons. Voor meer info zie weblog)

Marion&Storm zei

Oh wat zal jij blij zijn geweest dat je zo dicht bij water was.... hahahaa...
Groetjes, Marion & Storm