17 december 2010

Winter in Zeeland ( deel 1 )

Je woont in Zeeland, dan denk je : sneeuw ... dat  zal hier wel meevallen ! Niet dus !

Vandaag is hier extreem veel sneeuw gevallen. Zo erg, dat ik besloot niet naar mijn werk te rijden. En terecht bleek later : A58 was volledig stilstaand en stapvoets rijdend  verkeer vanmorgen.

Vanmorgen ben ik met Bas en Bono naar de dijk gewandeld, en wat was het daar prachtig ! Helaas toen geen camera bij de hand. Maar de sneeuw was zo diep dat Bas en Bono tot hun buikjes door de sneeuw stoven ... ze hadden het zo naar hun zin !

Thuis in de tuin heb ik wel een paar plaatjes geschoten :

1712101 

Het plaatje hierboven was voordat ik een sneeuwschuiver had gekocht, want die was erg nodig vandaag.

1712102 

En toen was het padje goed geveegd. Ook de stoep rondom het huis is weer begaanbaar, jammer genoeg voor de sleetjes !

1712103 

Bono joelt, hij was al ontsnapt door over het hek te springen, en liep al vrolijk door de sneeuwstraat te snuffelen. Dus moest hij aan de riem worden vastgezet.

1712104 

1712105 

En na al dat sneeuw-wandelen worden ze moe. Het lijkt erop dat Bas en Bono toch steeds vaker elkaar opzoeken in huis. Maar Bono is toch degene die loopt te mopperen wanneer Bas zijn koppie tegen zijn bil neerlegt, dan staat Bono al mopperend weer op om ergens anders te gaan liggen !

's Middags mocht Bono met me mee op treinreis naar mijn moeder. Jawel, een heuse treinreis van wel 3 minuten ! Spannend was het wel, de eerste treinreis voor Bono, en voor mij was het ook eeuwen geleden. Maar het was goed bevallen, en zeker voor herhaling vatbaar.

Op de terugweg was er nog een hondje in de trein. Hij had er al anderhalf uur op zitten. Maar hij is het gewend, hij is een ervaren trein-reiziger ! ( dat had hij nog tegen Bono verteld ... )

Morgen gaan we weer naar de dijk, ditmaal met camera en volle batterijen ! Wordt vervolgd ...

 

2 opmerkingen:

Marion&Storm zei

Oh ja... daar zou ik ook niet bij in bad gaan hoor. Hier zitten er van die bad eendjes in. Nou daar ben ik niet bang van. Die ken ik van als ik in bad moet. Maar dexe blauwe... bbrr wat een engerd. Pootje van Storm

yvon zei

hahahaha, ik lach me rot!
Zo'n strip wil ik wel vaker lezen!!!