15 januari 2011

Jachtseizoen is geopend

Vanmorgen hebben we een lekkere uitwaai wandeling gemaakt aan het Bathse Kanaal. Bas en Bono kunnen hier altijd lekker ongestoord los, en vooral Bono kan zich hier helemaal uitleven !

Nu waren we op de terugweg, en op een bepaald punt komt bij Bono zijn jachtinstinkt sterk naar boven, dat is bij een dichtbegroeid lang stuk bos. Hier gaat hij meestal driftig met de neus aan de grond een minuut of 20 even jagen.

Om de een of andere reden had ik ditmaal besloten om Bono tijdens de terugweg aan de riem te houden. Ik hoorde schieten bij de schietclub, en ook op de golfbaan was het druk, ik zag al voor me dat Bono de sloot overstak om zo gezellig op de golfbaan rond te wandelen !

En wat was ik blij dat ik hem vast had ... toen we bij het dichtbegroeide bos aankwamen, zag ik daar jagers rondlopen, met jachthonden ! 

Ik maakte een praatje met een jager die daar op wacht stond, en het blijkt dat daar veel vossen zitten. Deze maand is het jachtseizoen geopend. De jagers zijn ingezet om daar de vossen populatie terug te dringen. Ik zei nog : Nou, ik heb hier nog nooit een vos gezien. Maar natuurlijk zie je die haast niet overdag, vossen komen voornamelijk s' avonds of s' nachts tevoorschijn. Het werd wel een interessant gesprek.

Maar wat ben ik blij dat ik Bono aan de riem had ! Ik zag het al voor me, Bono die door dat bos aan het rondstruinen is terwijl de jagers een vos aan het opjagen zijn ... zoek de verschillen :

Bono-fox 

 Okee okee ...er zijn veel verschillen ! Maar de kleur ... dat is toch erg belangrijk tijdens een jacht !

7 opmerkingen:

Els zei

Wauw Moira, wat een leuk stekkie. Heel veel geluk in je nieuwe huisje met je mannen

Groetjes Els.

Wendy zei

Hoi Moira,
Je aanstaande huisje ziet er leuk uit, dat word strakals het klaar een fijn huis vor jullie. Succes met opknappen en verhuizen en een dikke knuffel voor de heren Bas & Bono.

Groetjes Wendy

Anje zei

Heel veel geluk toegewenst in jouw nieuwe huis!

Groetjes,
Anje

Marion&Storm zei

Oh wat is dit toch leuk hxe9 om mee bezig te zijn. Vermoeiend soms maar je kan er zo'n voldaan gevoel van krijgen. Ja, dit gaat jullie eigen paleisje worden. Geweldig. Mooi inderdaad die deuren.
Groetjes Marion & Storm

Marion&Storm zei

Ook wij zijn blij dat hij aan de riem zat. Je moet er niet aan denken. Kijk.... wij zien dat eigenwijze witte puntje aan de staart wel. Dat is duidelijk geen vos. maar een jager... die kijkt en ziet iets wat toch wel wat weg heeft van een vos... bbrr.. moet er niet aan denken zeg.
Groetjes Marion & Storm

goitske zei

Gelukkig dat je hem aan de lijn had!
Ik laat Zita nu ook niet buiten de wandelgebieden in het bos los gezien de jacht die weer gestart is.

mirjam zei

Het zal je toch gebeuren, gelukkig had je hem aan de riem.