23 juli 2011

Dagje van Bono

Het was vandaag een dag geheel in het teken van Bono.

Vanmorgen liepen we rond 9 uur gezellig in het bos bij Den Inkel te wandelen. Bono liep gewoon lekker mee, voor zijn doen ging het goed !

Inderdaad ... ging ... want na een kwartiertje wandelen, en even 2 minuten niet opletten, is Bono binnen 2 minuten ineens spoorloos verdwenen. Hij leek wel opgelost in de lucht. Nu gaat hij wel vaker daar jagen, maar dan zie ik hem na een kwartiertje altijd wel weer ergens in het bos achter de hazen aangaan.

Maar nu was het anders, ik zie hem helemaal niet. Nergens te bekennen. Na een paar uur rondlopen word ik echt ongerust, want ik ben dit niet van hem gewend. Normaal na maximaal een uur heb ik hem altijd wel weer terug. Of heb ik hem in ieder geval wel ergens zien struinen.

Ik breng Bas rond 1 uur maar eerst naar huis. Het arme ventje had al last van zijn achterpootje, en zo lang door het bos lopen ( op het gemakje ) heeft hem ook geen goed gedaan.

Weer terug wordt de camping die naast het terrein ligt ingelicht. Ook dierenpension Den Inkel is op de hoogte. Politie en Amivedi zijn op de hoogte gebracht en meer kun je niet doen.

Maar naar huis gaan, dat kon ik niet. Ik kan toch niet doelloos thuis zitten, terwijl ik weet dat Bono daar ergens loopt, of nog erger .... daar denk ik niet teveel aan. Maar het feit dat niemand hem ziet, voorspelt niet veel goeds voor mijn gevoel.

Hulptroepen ingeschakeld, kinderen van de camping helpen ook meezoeken. Ondertussen tikt de tijd maar door, en dan .... tegen de avond vinden de kinderen Bono op de parkeerplaats !

Bono zat als een zombie naast de kinderen, kwispelen deed hij niet eens, hij was gewoon helemaal uitgeput. Na even daar te hebben laten rusten kon ik hem met moeite in de auto krijgen, en eenmaal thuis is hij gaan slapen, slapen en nog eens slapen. Zelfs in zijn eten had hij geen interesse.

Nu liggen er dus twee hondjes moe in de kamer. De een uitgeput en de ander helaas met een behoorlijk stijf achterpootje, waardoor hij nu moeilijk ter been/poot is. Bas krijgt nu dus metacam tegen de pijn.

Wat een dag. En wat zullen wij goed slapen vannacht ... Bono heeft vandaag zijn laatste losloop rondje gehad bij Den Inkel. De komende wandelingen blijft hij nu aan de riem.

Maar wat ben je dan blij wanneer je je hondje gezond weer terugvind na zo'n dag, zoveel onzekerheid !

Bono 

En wat hij vandaag allemaal gedaan heeft, en waar hij is geweest ... dat zal ik nooit te weten komen. Zo op het eerste gezicht mankeert hij ook verder niets gelukkig. Maar het was duidelijk zijn dagje vandaag !

5 opmerkingen:

Marion&Storm zei

Ooohhh Moira ... Ik herrinner me je vorig blog. Je haat ze of je houdt van ze. Op dit soort momenten ligt het even dicht bij elkaar. Maar ik weet dat je me begrijpt als ik vertel dat ik hier met een lach op mijn gezicht zit. hahahaGroetjes Marion & Storm

christine zei

Ohhhhhhhhhh wat een stouterd...!!!

LAZYDOGJeeper zei

Ach, wij mensen gaan ook wel eens op pad... Dus waarom zou Bonootje ook niet eens lekker uit z'n dak mogen gaan ;-) ? Ik zou me ook grote zorgen maken hoor, maar dankzij de enorme hulp van onder andere die jonge campinggasten is Bono weer lekker thuis. Goed gedaan hoor meisjes!!!!
Uiteindelijk komt alles weer ... op z'n pootjes terecht!

Mirjam zei

Fijn dat hij weer heelhuids terug is! Ik ben blij dat me dit nog niet is overkomen, zou me ook erg ongerust maken.

Sylvia Pronk zei

Tjonge ik heb het verhaal ergens al gelezen! Wat moest het een echte nachtmerrie geweest zijn!

Het is gelukkig toch een Happy End geworden!

Bono niet meer doen he!