26 februari 2012

Bono's tripje naar Belgie

Zaterdag was het prachtig weer, tijd voor een mooie wandeling in de bossen bij Ossendrecht. Koffie en broodjes mee voor onderweg en snoepjes voor de honden.

Omdat dit een nieuw gebied is, laat ik Bono niet teveel los. Alleen daar waar het overzichtelijk is, laat ik hem even lekker snuffelen.

Met het zonnetje erbij, was het genieten, totdat ... half 1 :

Op een weiland laten we Bono los, en Bono denkt op dat moment, ik ga er lekker vandoor en ben niet van plan snel terug te komen. We hebben hem dan ook heel snel uit het oog verloren, en hij is geen velden of wegen meer te bekennen.
Daar sta je dan, in een inmens groot bos, wat zo uitgestrekt is dat het doorloopt naar Belgie, de Kalmthoutse Heide.

Na uren zoeken, beginnen we langzaam te denken, dat het onbegonnen werk is om Bono nog terug te vinden. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg ...
Zo zijn er een week geleden nog Bas en Bono, en nu dacht ik na 4 uur zoeken, is er helemaal niets meer, zelfs geen Bono.

De enigste kans is gevestigd op een wandelaar die hopelijk zo alert is om Bono aan te lijnen en mij te bellen ... en dan ineens rond half 5, net op het punt dat ik alle moed verlies, een telefoontje : Met .... , ik heb hier een hond gevonden, en dit telefoonnummer staat op zijn halsband. Bent u misschien Bono kwijt ?
YES !!! Wat een wonder, Bono is gevonden in de Kalmthouste Heide was dus de grens overgestoken naar Belgie, nabij de bossen van Huijbergen ... wat ben ik blij dat er nog mensen zijn, zoals deze wandelaar.

Om 5 uur zijn we weer met Bono herenigd en besef ik hoeveel ik van hem hou, en dat ik niet had geweten wat ik zonder hem zou moeten.

Bono is volledig uitgeteld, thuigekomen komt hij met veel moeite op de bank, en valt meteen in slaap. Isa is ook moe, die valt ook snel in slaap, maar wat wil je, na wandeling van 6 uur !

Hieronder een fotoverslag van hoe de dag zo mooi begon, halverwege een hel werd, en eindigde in een gelukkig einde :

Bono wacht op de komst van Isa, om een mooie wandeling mee te gaan maken :























Hier liep Bono nog keurig los naast de baas, maar dat duurde niet lang meer ..



Thuisgekomen, uitgeteld op de bank :



2 opmerkingen:

TEAGAN zei

Pfff...Moira, wat een avontuur. Het doet wel raar foto's van Bono te zien zonder Bas maar met een ander maatje, ook een mooike hoor!
Groetjes, Els

Anoniem zei

En dan die woorden van je
"Om 5 uur zijn we weer met Bono herenigd en besef ik hoeveel ik van hem hou, en dat ik niet had geweten wat ik zonder hem zou moeten".

Ja dan rollen er hier tranen hoor...

Groetjes Marion & Bliksem