21 januari 2008

Bono verstrikt in zijn eigen nestje

Bono ligt graag op zijn eigen bedje bij ons op de slaapkamer. En dat is dan een klein matrasje met een eigen dekbedje.

Soms gaat hij er uit zichzelf s' avonds al naartoe om daar een dutje te gaan doen.

Zo ook vanavond. Rond half 9 trippelt hij naar boven, om weer lekker in zijn eigen bedje te gaan slapen.

Wanneer ik rond 10 uur naar boven ga om hem te roepen voor de laatste wandeling, zie ik echter alleen maar een grote slordige hoop dekbed ! Ik vermoed dat hij hier ergens onder moet liggen.

Maar ik weet ook dat ik niet zomaar ineens het dekbed van hem af kan trekken, want dan kan ie nogal chagrijnig worden. En gelijk heeft ie toch ?

Dus ik zie een berg en wanneer ik heel voorzichtig dichterbij komt, zie ik zijn staartje ergens onder vandaan komen. Ik roep voorzichtig : " Bono, gaat ie mee rondje lopen ? "

En daar komt de berg dekbed in beweging ! Maar dan zie ik dat hij zich in het dekbedovertrek heeft genesteld, en hij zit recht met zijn kop in een punt van het overtrek !

Tja, toen werd het even een strijd met zichzelf, het dekbedovertrek, en met mij !  Steeds wanneer ik hem wilde helpen, werd ie een beetje boos. Hij zag natuurlijk niets, maar wilde zo vlug mogelijk uit de dekens om mee naar beneden te komen !

Uiteindelijk na ongeveer een kwartier van voorzichtig het dekbed de juiste richting trekken, en Bono de tijd en gelegenheid gunnend om zichzelf te bevrijden was ie los !

Wat zag ie er opgelucht en zielig uit zeg .... de kwijldraadjes liepen naar beneden van spanning en lichtelijke paniek. Ik heb meteen het overtrek eraf gehaald, en nu ligt alleen zijn dekbedje op het matras. Wat was dat weer een avontuur voor het ventje zeg !

3 opmerkingen:

Peb zei

Leuk jongens, om de krant open te slaan en daar drie bekende koppies te zien staan


gr Pebbles

Brimstone zei

Nu heb je kans dat ze overal in het land gevraagd gaan worden als asfalttesters :-)

Brimstone zei

Arm ventje, het is wel even schrikken als je niet onder je dekbedje vandaan kunt komen.
Dan maar zonder hoesje, ligt net zo genoegelijk :-)