27 mei 2008

Bono heeft oor-ontsteking

Bono heeft al een tijdje last van een vies oor, die ik regelmatig probeerde schoon te maken. Ik dacht dat het goed ging, tot vandaag :

Hij begon zo verwoed aan zijn oor te krabben, piepte een paar keer, en hij hield maar niet op.

Ik keek weer eens goed in zijn oor, en ja hoor : smerig en vuurrood !

Tijd om er toch even mee naar de dierenarts te gaan.

Daar aangekomen was Bono zo zenuwachtig, en had duidelijk heel veel last van zijn oor. Er was gelukkig bijna niemand in de wachtkamer, en we mochten naar de behandelkamer.

Daar heb ik Bono maar een muilkorfje omgedaan. Hij kan nog weleens lelijk doen wanneer hij pijn heeft. Sowieso is Bono er nog steeds niet aan uit of hij de dierenarts nu wel of niet leuk vindt !

Samen met de assistente heb ik Bono goed onder bedwang moeten houden, want de dierenarts moest wel goed kunnen kijken in zijn oor. Hij bleek dus inderdaad behoorlijk ontstoken te zijn, de huid was zelfs beschadigd door de ontsteking ....

Gelukkig gaf Bono zich op een zeker moment over, en stribbelde niet meer tegen. De dierenarts kon  het oor dan ook 2 x goed schoonspoelen, en schoonmaken. Toen nog met een zalfje erin, en een antibiotica spuitje en een spuitje tegen de pijn.

Het muilkorfje kreeg ik mee, want Bono moet vanaf morgen elke dag even gezalfd worden. Dat zal nog een zware klus gaan worden ! Ook kreeg ik Rimaldyn mee, tegen de pijn. En anti-biotica pillen voor de onsteking.

Ik ben blij dat we Bono even goed onder handen hebben kunnen nemen, want ik zag er wel tegenop, hij levert altijd een strijd op leven en dood bij de dierenarts !

2 opmerkingen:

peb zei

`Hè bah....vervelend hoor.
Hopelijk ben je er snel weer vanaf en doen de medicijnen hun werk ! Beterschap.!

anne giezen zei

Arme vent. Het is me toch wat.
Maar wel lief zijn hoor als je vrouwtje je oren doet. Je moet maar denken des te eerder kun je je oren weer helemaal pijn vrij gebruiken.
Dus wordt maar snel beter.