30 augustus 2008

Schapen Hooglanders en Geiten

Dagboek verteld door Bono

Wat we vanmiddag toch hebben meegemaakt :

We gaan met Roosje fijn wandelen, in een mooi natuurgebied genaamd Baronie Dorst. Dat vinden wij natuurlijk altijd geweldig, zolang we maar kunnen snuffelen, zeker in een nieuw gebied !

Daar aangekomen blijkt dat we hier eerder hebben gewandeld, met een grote groep Beagles. Nu waren we met drie beagles. We mochten stiekem eerst loslopen, want dat doen we natuurlijk het liefst !

308081

Dus gingen Roosje en ik gelijk op verkenningstocht ! Bas deed het wat rustiger aan, die neemt altijd de tijd om alles te analyseren.

308082

Maar toen werd Roosje bang ... schapen met een schrikdraad omheind ! Hier heeft ze eenmaal een vervelende aanvaring mee gehad, en dat is ze niet vergeten ! We werden ook gelijk gewaarschuwd dat hier een boete voor 45 euro wordt gegeven voor loslopende honden. Dus werden we alledrie aangelijnd.

308083

Hier en daar konden we een frisse duik nemen, want het was best nog warm !

308084

De schaapjes waren best nieuwsgierig, maar ze bleven gelukkig wel op afstand.

308085

Ook stonden er vele mooie paddestoelen. Hier moesten we van afblijven, want daar kun je toch behoorlijk ziek van worden !

308086

Bij de grotere waterplassen mochten we soms los, zodat we even een rondje konden zwemmen.

308087

En dat doen Bas en ik dan ook graag. Wij zijn echte water-beagles ! Roosje houdt het liever bij pootjebaden, die gaat niet verder dan tot aan haar enkels in het water.

308089

308088

Hier rennen Roosje en ik achter elkaar ! Even lekker uitrazen ...

3080810_2 

Roosje voelde zich weer bijna pup ... ze had het zeker goed naar haar zin !

3080811

Ik heb me voorbeeldig gedragen. Ik poseerde netjes voor het vrouwtje ...

3080812

Nog een mooi plaatje van de omgeving. Het is echt een schitterend natuurgebied !

3080813

Tot zover ging het eigenlijk allemaal erg leuk. Maar nu kwam het :

We liepen naar een wandelpad, en daar stonden ze ineens voor ons neus ... Schotse Hooglanders en geiten met grote sikken !!

3080814

Wat denk je ? Wilden ze toch hier langs wandelen ? Nou, dat dacht ik niet ! Mijn hart bonkte in mijn keel, en ik maakte rechtsomkeert. Gelukkig kon ik me zo uit mijn halsband wurmen, en daar ging ik in vliegende vaart terug naar waar we vandaan kwamen !!

Bij ons in Halsteren lopen ook van die gekke rode koeien, en toen ik te dichtbij kwam, kreeg ik een grote stoom-stoot door mijn donder ... tot 2 x toe ! Daar trap ik dus niet meer in. Hier kom ik echt niet meer bij in de buurt !

Ik hoorde mijn vrouwtje achter me aanrennen, en ze riep : Bono !!! Blijf !!!

Prompt stopte ik, en ging ik zitten, maar ik keek niet om. Ze deed ze halsband weer om, en wilde me weer meenemen langs die enge dieren. Daar verzette ik me weer tegen, en toen zijn we maar dwars door de struiken met een omweg gaan lopen. Joh, liep daar toch ook al weer zo'n gekke geit net voor ons ! Gelukkig kwamen we verder niets meer tegen.

3080815

Terwijl ik op veilige afstand bij het baasje stond, maakte vrouwtje nog een paar foto's. ( waarom snap ik niet, maar ja ! )

3080820

3080816

3080817

3080818

En heel gek .. maar terwijl we verder liepen, had ik allemaal het idee dat ik zelfs door de bomen werd uitgelachen door mijn bang gedrag ... belachelijk toch ?

We hebben nog bij een restaurantje wat gegeten en gedronken, en hier kon ik even van mijn avontuur bekomen.

3080819

Gelukkig heeft Roosje mij niet uitgelachen, die begrijpt mij wel ! 

4 opmerkingen:

els zei

Wat een prachtfoto's weer! Hoe is het vandaag met Bas zijn pootje? Stilaan beter hoop ik!

Diny zei

Bono ben je echt heel erg geschroken van de schrikdraad is wel hel erg rottig als je daar tegen aan loopt
En die grote beesten eng hoor,jullie hebben wel een geweldig avondtuur beleeft.
Doerak

Marion & Storm zei

Wat een geweldig avontuur. En al zijn alle foto's mooi... die boom vind ik toch echt wel lachen hoor ! Groetjes van Marion

els zei

Wat een mooi natuurgebied en prachtige dieren zeg!
Die Bono! haha! wat een klein hartje, Teagan zou ik er ook niet voorbij krijgen hoor.