26 november 2008

oude vertrouwde camera

Vanmiddag dacht ik, laat ik eens mijn oude eerste digitale camera van stal halen.

Dit is een Fuji S3000 : 6 x optische zoom ! ( voor die tijd heel wat ... ) en 3,2 megapixels.

Ik vond het een uitdaging om hier weer eens mooie plaatjes mee te gaan schieten. Maar ja, wanneer je een spiegelreflex gewend bent, dan is het toch weer heel erg wennen !

Hij is niet zo snel met scherpstellen, aktie vastleggen is meestal net te laat !

Maar goed, de honden mee naar de oesterdam, en daar zou ik weer eens kijken of het me nog lukt.

2611081_5

Een paar sfeer-foto's ...

2611082_2

Een beetje van mezelf, en een beetje van photoshop !

2611083

Zien jullie het konijn zitten, links boven ? Gelukkig had Bas hem niet zo goed in de gaten, en liep alweer door met Bono aan zijn zij !

2611084 

2611085

En voordat ik het wist,waren de heren alweer de hoek om ! Daar gaan mijn foto-onderwerpen. Dan maar op zoek naar iets anders. Maar ja, wat is er nu interessant aan een lege oesterdam ?

Hier dan de stille getuigen en herinneringen van een zomer vol zon, eten en drinken :

2611086

2611087

2611088

26110810

En daar zijn de heren weer ! Even een paar leuke foto's maken hoor, ik heb er nog niet zoveel !

26110812

Kwaliteit is toch niet slecht, alleen de kleuren zijn minder intens dan bij de spiegelreflex, maar verder gaat het wel !

26110813

Bas met zijn heerlijke zachte uitdrukking ...

2611081726110816

En Bono die net een bloedhond lijkt !

26110815

26110814

Samen aan de snuffel ...

26110818

En het werd weer tijd om terug te gaan.

26110820

26110819

Wie weet wat dit is, mag het zeggen. Ik weet het niet ! Het steekt uit de grond aan de oesterdam.

26110821

En op het laatste nippertje neemt Bono het er nog van. Hij mag nog even door de struiken rennen, achter de konijntjes aan !

Al met al vond ik de kwaliteit toch nog meevallen. Maar wel met een beetje hulp van photoshop.

De oude camera is zeer zeker nog lang niet afgeschreven !   

 

 

 

7 opmerkingen:

peb zei

Alvast een mooie eerste helft hahaha
Het was idd lekker lopen daar en de meute heeft ervan genoten.!
Viel me op dat Pebbles deze keer wel een beetje bij de groep bleef...die gaat normaal
ook altijd haar eigen gangetje en trekt zich niks aan van de rest.

anne giezen zei

Het was echt een pracht middag met mooi weer en een leuke groep. Herlijk genieten in elk geval en zeker voor herhaling vatbaar.

Moontje zei

Zag er lekker uit blijft een mooi gezicht zo,n meute honden :)

Knuf van de bende

els zei

Moira, de wandelingen in BoZ en omstreken zijn altijd van de hoogste kwaliteit of het nu met veel of weinig beagles is, het gezelschap is steeds leuk en de dieren op hun best!
Weer hele mooie foto's van Beagles on the move!

ingrid zei

Met dank aan alle beagles en baasjes...
Ik geniet..

daisy zei

Ik vind de foto ontzettend mooi! Er straalt een soort rust vanaf... goed gedaan hoor, en dat met je "oude" camera!

klaproos zei

dat ziet er heel erg goed uit die foto's,
je komt er zat tegen die met een spieglreflex genaakt zijn en die der zo niet uitzien:-)
mooi om jehonden te zien draven moira,

dat ding wat ui tde rondsteekt..ehh kan je daar een fiets of zo aan vast zetten??

groetjes
klaproos