17 februari 2009

heropvoeden van baasje

Bas vertelt :

Die baasjes van mij moet ik blijven heropvoeden !!! Heb je ze al bijna 10 jaar in huis, weten ze nog niet wat een hond lekker vindt ...

Bono is zondag ziek geworden, en had behoorlijk diarree. Dus dat moest licht verteerbaar eten. En wat denken jullie ?

Krijgen we zondagavond ons eten, vol verwachting kijk ik in mijn bakje : zit er alleen maar droge witte rijst in ! Niet een klein stukje kip erdoor ... Bono at heel dankbaar zijn rijst smakelijk op, maar ik was het er niet mee eens.

Ik zat voor mijn bak op mijn kont, en keek zeer verontwaardigd naar mijn baasje.

Kon ik nu maar praten, maar ik geloof dat mijn ogen voor zich spraken :

Ben je niet iets vergeten ?? Er moet nog gekookte kip bij hoor ! Mooi niet dat ik die droge rijst ga eten ...

Zegt het baasje doodleuk : Allemaal op !

Ik bleef nog vijf minuten zeer doordringend en hypnotiserend naar mijn baasje kijken, maar nee hoor, hij luistert gewoon niet naar me ...

Met zeer lange tanden at ik tenslotte een paar happen rijst, maar echt smakelijk was het niet.

De volgende avond bleef ik maar bij ze in de keuken, toen ze ons eten aan het bereiden waren. Ik moet toch toezicht blijven houden ! En ja hoor, ze hadden door dat ze de vorige dag wat waren vergeten. Daar ging de gekookte kip gelukkig al in de etensbakken !

Ze leren het nog wel eens, maar je moet blijven investeren in het opvoeden van de baasjes. Denk je dat ze eindelijk luisteren, vallen ze weer helemaal terug !

Maar gelukkig is Bono weer helemaal opgeknapt. Mijn broertje was toch een paar dagen erg rustig :

Bonoziek

Nee, dan zie ik liever die gekke mafkees Bono :

Bonomaf

5 opmerkingen:

Brimstone zei

Mooie winterse plaatjes!

Goed dat je de honden aanlijnt bij ijs dat nog niet 100% betrouwbaar is.

Brimstone zei

Kom ik nog even terug met een OT vraag.
Waarom vraag jij nog steeds aan je reageerders een code in te vullen? Dat tref je bijna nergens meer aan. Spam kun je volgens mij bij 'web-log' ook op een andere manier uitfilteren.

Moira zei

@ Brimstone

Het is een standaard instelling, die inderdaad vast wel aan te passen is.
Ik zal eens kijken hoe ik de spam's kan uitfilteren zonder dat de code ingevuld hoeft te worden.

Maar in mijn weblog-kring ben jij overigens de enigte waar ik geen code hoef in te vullen, dat was mij ook al eens opgevallen !

Els zei

hahaha wat een leuke foto die laatste....
Maar wel fijn dat hij weer wat opgeknapt is he.

Groetjes els.

Marion&Storm zei

Hahaha.... zo is het maar net. Je moet blijven werken aan de relatie baas/hond. Dat ze dat niet door hebben hé. Droge rijst ppffhhh wat denken ze wel. Gave foto die onderste :-)
Pootje van Storm