28 mei 2010

Het verhaal van de zonnebloemen

Een paar dagen geleden dacht ik, laat ik eens een leuk bosje zonnebloemen in een vaasje zetten. Staat altijd weer vrolijk, en zonnebloemen zijn een van mijn favoriete bloemen.

Dus zogezegd zogedaan.

Zonnebloem1 

Leuk weer, een fleurig bosje in huis ! En bij mooi weer staat het ook leuk op een klein tafeltje buiten.

Zonnebloem4

De volgende dag kom ik beneden, en zie tot mijn stomme verbazing slechts vier zonnebloemen in het vaasje staan ! Hoe kan dit ?

Zonnebloem3

En daar ligt heel zielig een vernietigende zonnebloem. Door een boosaardig wezen helemaal kapotgemaakt.   

Zonnebloem8

Wie van de twee ? Bas of Bono ? Maar wie is er zo behendig om zo sneaky een tak uit de vaas te halen, zonder de vaas om te laten vallen ? Toch eigenlijk wel heel knap !

Zonnebloem9

Bas verraad de dader, hij kijkt naar Bono met een zeer beschuldigende blik, en de blik van Bono zegt mij ook genoeg :

Zonnebloem10
 

Sorry ... zal het nooit meer doen.

Okee, zand erover, ik heb nog steeds vier mooie zonnebloemen.

Tot gisteren aan toe dan. Zit ik boven even achter de pc, hoor ik Bas joelen. En niet zomaar joelen, maar echt een waarschuwingsjoel ! Eerst mopper ik nog hardop : Bas, doe eens een beetje rustig joh !

Dan ga ik toch maar even naar beneden om te kijken wat er aan de hand is :

Zonnebloem5

En jawel, Bono did it again ! Hij is hem voor de tweede maal gelukt om zonder brokken wederom een zonnebloem uit de vaas te grissen ! Hoe is het mogelijk ?

Zonnebloem6

De stille getuigen liggen op de vloer ..

En Bono ? Die kijkt me zeer verbaasd aan wanneer ik zeg :

" Brave Bono ! Wat ben jij een knappe hond !! Zonder het vaasje om te stoten, heel goed gedaan ! "

Hij snapt er niets van, maar weet dondersgoed dat het behoorlijk cynisch bedoeld was van het vrouwtje !

Zonnebloem8

Hoelang zal het duren voordat we kunnen aftellen naar 2 zonnebloemen ?
  

   

2 opmerkingen:

Marion&Storm zei

Heerlijk zo'n zondag. Helemaal naar m'n zin. Ik heb donderdag even ene snipperdagje genomen. Om te wennen aan de nieuwe gezinssituatie. Samen naar de Heide geweest. Ja het was echt gezellig zo. Ik met m'n 3 mannen. Groetjes,Marion

Marion&Storm zei

Hahaha wat een dondersteen. Maar inderdaad wel erg knap. Aplaus voor Bono. Op naar de volgende zonnenbloem als vrouwtje even niet aanwezig is. Toch zou ik best willen zine hoe hij 'm dat flikt. Kun je geen verborgen camera weg zetten hihi...
Groetjes Marion en pootje van Storm