4 juli 2010

babybadje

Met dit warme weer is het voor de honden fijn dat ze in de tuin kunnen afkoelen. Dus dacht ik, laat ik eens een babybadje gaan halen. En bij de blokker vond ik er eentje voor nog geen tien euro !

Dus thuisgekomen eerst maar eens opblazen. Tja, wist ik veel dat het grootste gat geen opvul-blaasgat was, maar een afvoergat .... het duurde al zo lang voordat ik resultaat zag, ik had haast geen lucht meer in mijn longen ! Maar gelukkig kwam ik erachter dat ik verkeerd zat ...

Badje in de tuin gezet, en vullen met water !

0307102

Bas vond het erg interessant ...

0307101

En nu Bas en Bono erin lokken. Ik gooide twee snoepjes erin, zodat ze ze eruit konden vissen.

0307103

Tja, pootje op de rand en het water spoelt er zo overeen ! Slimme honden hoor ...

0307104

Maar Bas is een stoere snorkel-hond en heeft het snoepje te pakken.

0307105 

Bono heeft nooit leren snorkelen, dus hij bleef wat dwazig naar het snoepje kijken, in de hoop dat het uit zichzelf wel naar boven komt drijven ...

0307106

En hij is zo geconcentreerd bezig, ook met het pootje op de rand, met een grote frons op zijn gezicht, dat Bas ongeduldig begint te worden. Hij wil Bono even laten zien hoe het moet !

0307107

Tja, dat pikt Bono niet natuurlijk ! Afblijven, mijn snoepje ! En gelukkig snapt Bas dat ie fout zit, en druipt af ...

0307108

Bono doet nog een dappere poging, maar het lukt hem nog steeds niet om te snorkelen.

0307109

Vrouwtje, wil je me alsjeblieft helpen ?

Natuurlijk Bono, en zo geef ik hem maar het soppig geworden snoepje uit het water, en een zeer dankbare blik kreeg ik als beloning !    
   
   

4 opmerkingen:

Wendy zei

Hoi Moira,
Wat een geweldig idee...ik heb ook een poging gewaagd met een badje wat ik nog had staan voor de kleine van vrienden van ons.
Dat met die koekjes werkt erg goed, bedankt voor het idee!

Groetjes,
Wendy

Gonnie Althuizen ( Kennel La Tervura ) zei

Ha misschien een goede tip wij gebruiken bij warm weer een onderbak voor de wasmachine. Een vierkante bak die je ter bescherming onder een wasmachine zet te koop bij doe het zelfzaken. Kan beter tegen hondenpootjes gaat niet stuk werkt heel goed. Ook als wij pups hebben in de zomertijd een ideaal speelobject (wel bij blijven natuurlijk)

Bas en Bono zei

Hoi Gonnie, dat is ook een hele goeie tip ! Want zo'n plastic badje zal niet lang blijven bestaan vrees ik. Ik dacht ook al aan zo'n halve plastic zandbak schelp, kan ook niet stuk.

Groetjes Moira

Marion&Storm zei

Hahaha alles voor de hondjes hé. Ook ik heb hier ooit zo'n plastic badje gehad. 1 middag om precies te zijn. Hahaha. Zo'n schelp lijkt mij ook wel wat. Maar die zijn meteen 25,- (formido) Dan heb je 2 delen. Zullen we er samen 1 kopen ? Je gebruikt tenslotte maar 1 schelp. Of wilde je de andere vullen met zand (doen ze voor kinderen) lijkt me heerlijk die pootjes darna in de huiskamer. hahaha.
Groetjes Marion & Storm