2 juli 2010

Op kikker-jacht in de tuin

Vanavond koelde het gelukkig weer af, en in de tuin was het dan ook erg aangenaam onder het paviljoen. Het regende zelfs nog even en wat komt er dan ineens tot leven in de tuin :

De kikkers !

Bono had er een als eerste ontdekt. Bono met zijn zeven jaren, zou toch al wijs moeten zijn ? Maar nee hoor, Bono was net weer een jonge pup die voor het eerst een kikker ontdekt ...

Ik zat op mijn gemak in de tuinstoel alles te bekijken, en heb echt zo moeten lachen ! Bono die heel voorzichtig met zijn voorpootje de kikker wilde aanraken, maar het net niet helemaal durft, en daar springt de kikker dan echt met een hoge boog bij hem weg ! Ik wist niet dat kikkers zo hoog konden springen zeg ...

Bono weet hem steeds weer te vinden, en daagt de kikker zelfs uit tot een spelletje : Bono met zijn kont omhoog, poten plat op de grond, en zelfs ook een soort van kikker-sprong maken ... ik heb zitten gieren in de tuin ! Maar het gieren was wel ineens klaar toen de kikker weer met zo'n enorme sprong mijn kant op kwam, toen sprong ik zelf met een gilletje even op ! Want ja, ik zit er niet op te wachten om een kikker in mijn decolleté te zien belanden !

Bas hield zich eerst afzijdig, maar toen de kikker akelig dicht bij zijn buurt kwam, werd Bas ook ineens wakker en ging ook op kikker-jacht.

Ik volg de kikker met argus-ogen, want ik zit niet te wachten op een onverwachte omhelzing met deze actieve kikker. En zo zie ik hem heel slim onder de ijzeren deurstopper kruipen, daar waar Bas en Bono hem niet kunnen zien. Onderwijl snuffelen Bas en Bono zeer driftig de tuin door, hopende dat ze hun nieuwe vriendje weer vinden, maar helaas. Misschien morgenavond weer, dan zorg ik dat de camera stand-by staat !

3 opmerkingen:

Marion&Storm zei

Wat een gezelligheid weer zo onder elkaar. Ook hier volop sneeuwpret. Wederom. Van mij mag die sneeuw nu wel verdwijnen. Maar Storm & Aika zijn het nog lang niet beu. Prachtige foto's weer Moira. Groetjes Marion

yvon zei

hahahaha, dat had ik wel willen zien...

Wendy zei

Hoi Moira,
Wat moest ik lachen om je kikker-avontuur. Ook wij hebben sinds gisteren kikkers, maar dan wel ieniemienie kikkers. Zal zo even wat foto's plaatsen, wij kijken uit naar jouw foto's.

Groetjes,
Wendy