5 december 2010

Bono onder de douche

Vanmorgen wandelden we gezellig met Puck en haar baasje langs de zeedijk. De sneeuw is hier inmiddels helemaal verdwenen, en het was droog, dus het was een fijne wandeling ... met de nadruk op WAS !

Op het strandje zien we Bono ineens weer heerlijk rollen op zijn rug. Nu doet hij dat wel vaker, gewoon even lekker in het zand rollen, dat vindt ie lekker.

Ik zei uit gekkigheid : " Bono, je ligt toch niet in iets te rollen waar ik niet blij van word ? " in de veronderstelling dat hij inderdaad gewoon in het zand aan het rollen was.

Maar helaas ... onder Bono zag ik iets liggen waar ik liever niet teveel over in detail ga treden ... zeer onsmakelijk ! Baasje van Puck wilde Bono meteen weghalen, maar Bono was het er niet mee eens, hij vond het veel te lekker. Gelukkig bleef hij dit iets niet bewaken, maar piestte er een keer over en wandelde vrolijk verder. Op de terugweg ontdekte hij onderaan de dijk de boomgaarden, en liep parallel met ons mee, zo'n 50 meter van ons vandaan. Gelukkig maar want de stank was niet te harden !

Eenmaal thuisgekomen heb ik met een natte doek met sop Bono afgepoetst. Helaas ... hij bleef stinken. Er zat niets anders op dan hem onder de douche te zetten.

Nu is de douche voor Bono altijd erg interessant. Hij heeft hier in het begin 2 x de kans gehad een prullebakje helemaal leeg te plunderen en te onderzoeken. Sindsdien is de douche verboden terrein voor hem geworden, dus ook meteen interessant om toch altijd even te proberen.

Hij snapte er niets van. Hij mocht zomaar ineens mee naar boven, en ook nog eens in de douche ! Aan de riem weliswaar, maar hij kwispelde er vrolijk op los, en was helemaal blij !

Totdat hij zag dat ik de douche aanzette. En resoluut werd hij eronder gezet, meteen onder het water. Hij bleef perplexed staan, verbouwereerd en wist niet wat hem overkwam. Bono werd dus flink ingesopt met Sanex, en grondig gespoeld.

Daarna flink afgedroogd, en hij wist niet hoe snel hij weer naar beneden moest komen !

Nou, ik hoop dat Bono hier meteen een lesje van leert, en dat de douche nu voortaan niet meer zo leuk is, twee  vliegen in een klap misschien ?

Nu ligt hij weer lekker te slapen, dromend over zijn aftershave aan het strand, de boomgaarden, en over zijn douche-partij !

1 opmerking:

Marion&Storm zei

Allereerst petje af voor jou ! Wauw ik vind het echt knap om met 4 beagles waarvan 2 niet van je zelf op stap te gaan. Ik zou doodsbang zijn ze "kwijt" te raken. Maar goed... het zijn natuurlijk hele goede bekende van je. Je weet al lang hoe ze reageren op alles wat ze tegenkomen. Maar toch... Ik vind het knap van je. En dan ook nog de camera mee hahaha je kwam vast ogen te kort.
Dat het een geslaagd uitje was dat is zeker te zien aan de foto's. Geweldig om ze zo te zien genieten. Als je goe dkijkt zie je ene glimlach bij alle 4.
Groetjes Marion & Storm